Antyczna Grecja w kolekcji Chanel Cruise 2018

Maj i czerwiec, czyli miesiące „między sezonami” oznaczają jedno: prezentacje przejściowych kolekcji od największych marek. Niektórzy prezentują je dość skromnie, czyli w postaci lookbooka, inni idą na całość organizując pokazy, które w takim samym stopniu stanowią święto wielkiej mody, co wydarzenie towarzyskie. Sezon „Cruise” rozpoczęło w tym roku Chanel powracając po zeszłorocznej wycieczce do Hawany w progi paryskiego Grand Palais i prezentując swoistą odę do romantycznej i antycznej Grecji.

 

Antyczna Grecja w kolekcji Chanel Cruise 2018

Dior na lokalizację swojego tegorocznego pokazu Cruise wybrał Los Angeles, Louis Vuitton japońskie Kyoto, Gucci Florencję, a dom mody Chanel po wojażach z ostatnich lat postanowił zostać w „domu” przenosząc klimat innej rzeczywistości w rodzime mury paryskiego Grand Palais. Tą „inną rzeczywistością” było nic innego jak nieco idealistyczne wyobrażenie starożytnej Grecji, któremu nadano tytuł „Nowoczesność antyczności”.

Jak więc wygląda Chanel w antycznej wersji? Lagerfeld, który wraz ze swoimi przełożonymi nie ukrywał, że decyzja o pozostaniu w Paryżu miała w dużej mierze podłoże biznesowe, a jej celem było podkręcenie rynku dóbr luksusowych osłabionego przez tragiczne wydarzenia z zeszłego roku, zaprezentował, zgodnie  z tytułem, przepiękne połączenie nie tylko nowoczesności z historią, ale też DNA marki ze stylizacjami typowymi dla Hellady. Charakterystyczny dla francuskiej marki tweed został postrzępiony i przepasany w talli grubym sznurem nawiązującym do greckiej togi, postawiono także na grube, lecz plisowane spódnice z juty i chropowate, nieobrobione dzianiny, które niejako dla kontrastu zestawiono z biżuterią niczym żywcem wyjętą z bogatej szafy króla Midasa – złotymi guzikami, misternymi haftami, biżuteryjnymi spinkami i opaskami, kolczykami w kształcie antycznej wazy, czy uwaga, fenomenalnymi okularami pokrytymi motywem złotych liści laurowych (doskonale widać je chociażby w stylizacji, którą pod koniec pokazu zaprezentowała Mica Arganaraz). Oczywiście nie mogło także zabraknąć typowych dla antycznej mody drapowań i sukienek szytych na kształt kolumny, wszystkich utrzymanych w odcieniach kości słoniowej, kremu i bieli, ale co chwilę przeplatanych granatem i czernią przypominającymi wszystkim rozmarzonym, że Chanel to nadal przede wszystkim Paryż.

Lagerfeld, który od jakiegoś czasu ewidentnie stara się otworzyć markę na młodszą klientelę (czego dowodem jest chociażby zaprezentowana w styczniu nowa torebka „Gabrielle”) nie zapomniał także o tych mniej lubujących się w klasyce i dosłownym rozumieniu antycznej elegancji. Wszystkim z nich z pewnością przypadną do gustu pokryte złotymi skórzanymi liśćmi bluzy łączone z szortami i cygaretkami, dwuczęściowe kostiumy z podwyższoną talią i łączone z przezroczystymi narzutkami czy dzianinowe sukienki tuby z przepięknie falującym gorsetem.

Cała kolekcja, którą wśród wielu modelek zaprezentowały też Ola Rudnicka, Michelle Gutknecht i Mag Cysewska, wywołuje nas wyłącznie pozytywne emocje. Do tego stopnia, że chętnie odradziłybyśmy Lagerfeldowi projektowanie ready-to-wear i skupienie się wyłącznie na kolekcjach między sezonowych, bo po prostu wychodzą mu one najlepiej.

ZobaczSchowaj komentarze

Nowości kosmetyczne na jesień od marki Chanel

Marka Chanel tej jesieni za sprawą nowych kosmetyków postanowiła zabrać nas w podróż do słonecznej Kalifornii. Kolory, które odnajdziemy w paletach cieni do powiek, szminkach czy lakierach do paznokci przywodzą na myśl ocean, światła Los Angeles czy zachody słońca. Twarzą nowej kampanii została ponownie Kristen Stewart.

Lucia Pica inspirację do stworzenia nowej kolekcji kosmetyków do makijażu na jesień zimę 2017 znalazła podczas podróży do Kalifornii. To co ją zachwyciło, czyli barwy zachodzącego słońca, odcienie linii brzegowej tuż nad oceanem, a nawet światła miasta czy śródmieście Los Angeles, odnajdziemy w produktach do makijażu.

Kluczowym produktem w tej kolekcji jest paleta Essentielle Chanel. To zupełnie nowy, elegancki i  wielofunkcyjny produkt 3 w 1. W palecie znajduje się bowiem kremowy korektor, rozświetlacz i róż, czyli wszystko co pomoże stworzyć świeżą i promienną skórę. Korektor, który zajmuje największą miejsca, może być używany do delikatnego poprawiania makijażu w ciągu dnia. Ma kremową, przypominającą balsam formułę, która bez wysiłku daje się rozprowadzić po skórze dając naprawdę wspaniały efekt świeżości. Rozświetlacz jest delikatny i ma równie kremową formułę co korektor. Róż pomoże wykończyć makijaż i wykreować zdrowy rumieniec na policzkach.

W kolekcji znajdziemy również przepiękne kolory szminek o kremowej konsystencji dające efekt matowych lub satynowych ust w kolorach pomarańczowego zachodu słońca czy subtelnego nude. W palecie cieni do powiek znajdziemy idealny zestaw czterech barw, które pomogą stworzyć nam perfekcyjne smoky eyes. Wielbicielki kremowych cieni w kolorze skrzącego się w słońcu piasku lub morskiej toni będę zachwycone. Nie mogło zabraknąć lakierów, które dopełnią każdy look. Te są w ultramodnym w tym sezonie odcieniach magic mashroom i nude.

Twarzą kampanii kosmetyków została, tu bez zaskoczenia, ponownie amerykańska aktorka Kristen Stewart, ulubienica marki Chanel. Kuszące!

ZobaczSchowaj komentarze

Lakierowane płaszcze, kombinezony i geometryczne okulary: moda w stylu "Matrixa" to hit tego sezonu!

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 440 zł

H&M

SPODNIE
129,90 zł

H&M

BUTY
199 zł

ZARA

KOMBINEZON
249 zł

ZARA

SUKIENKA
159 ZŁ

ZARA STUDIO

PŁASZCZ
1899 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.