Kult amerykańskiej popkultury w drugiej kolekcji Rafa Simonsa dla Calvin Klein

Wszystko wskazuje na to, że czysto amerykański motyw, który był osią debiutanckiej kolekcji Rafa Simonsa dla Calvina Kleina, nie był jednorazowym wybrykiem. W drugiej odsłonie swojej kreatywnej wizji, belgijski projektant i jego „prawa ręka”, czyli Pieter Mulier, dalej inspirują się tym kontynentem, przy okazji przenosząc jednak środek ciężkości na popkulturę i… telewizję. Efekt? Kolekcja ryzykowna, zaskakująca i, do czego zdążył nas już chyba przyzwyczaić Simons, fenomenalna.

Kult amerykańskiej popkultury w drugiej kolekcji Rafa Simonsa dla Calvin Klein

Marka Calvin Klein paradoksalnie może być bardziej amerykańska pod kreatywnym przywództwem Rafa Simonsa, niż jego poprzedników. Belgijski projektant, dla którego Stany Zjednoczone są domem już od ponad roku nie kryje swojej fascynacji tym krajem i czerpie z jego kultury coraz więcej inspiracji. Pół roku temu, w swojej debiutanckiej kolekcji złożył swoisty „hołd” kowbojom, nieśmiertelnemu dżinsowi i wizerunkowi pracownika z Wall Street, w tym zdecydowanie bardziej skręca w stronę popkultury kreśląc bardzo atrakcyjną dla oka, ale miejscami nieco pesymistyczną i przepełnioną grozą wizję. Wśród umieszczonych na sukienkach, topach, a nawet denimowych kompletach nadruków znalazł się bowiem m.in. wykonany przez Andy’ego Warhola portret Dennisa Hoppera, nie zabrakło też wizerunku cheerleaderek, tak charakterystycznego przecież dla amerykańskich seriali, oraz motywów zaczerpniętych z horroru. Wśród tych ostatnich jedną  z głównych inspiracji był film Briana de Palmy „Carrie”, z genialną Sissy Spacek w roli głównej.

Projektanci, a już szczególnie Simons, na backstage’u nie kryli swojego zachwytu amerykańskimi serialami (jego obecnym numerem jeden jest „Gra o tron”) zdradzając, że to właśnie w tym medium widzą obecnie najwięcej wolności i niejako krytykując trochę tym samym branżę filmu. Oczywiście, Belg swoich fascynacji nie przełożył na wybieg dosłownie (raz, jest jednym z najbardziej kreatywnych umysłów w branży, dwa, futrzane okrycia na lato chyba nawet jemu nie uszłyby na sucho). Zamiast tego postanowił opowiedzieć własną, przepełnioną wizualnymi atrakcjami historię, w której dziwactwa mieszały się z minimalizmem, a psychodelia z kultem ludzkiej sylwetki.

Na wybiegu, na którym zadebiutowała 16-letnia córka Cindy Crawford, Kaia Gerber i na którym wypatrzyliśmy także Polkę, Jay Jankowską, uwagę przyciągały nie tylko świetne ubrania (lakierowane płaszcze, obszerne sukienki z linią ramion, miks elegancji i athleisure), ale także dodatki, o których szczerze mówiąc zaczynamy marzyć już teraz. Graficzne czółenka, czerwone kowbojki z lakierowanej skóry czy ich matowe odpowiedniki z kwadratowymi, okutymi na złoto noskami – to istne „creme de la creme” akcesoriów, które tylko potwierdza, że Simons jest jednostką absolutnie niezwykłą i, jak to świetnie ujęła na swoim Instagramie Gala Gonzalez, sprawia, że jesteśmy po prostu „cool”.

Przeczytaj także: 

Raf Simons

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejsze rodzeństwo razem w kampanii Calvin Klein!

Wszelkie couple goals czy friendship goals mogą odejść w zapomnienie! Terasz przyszła pora na rodzeństwa, które podbijają branżę mody. Zaczęło się od sióstr Hadid, a teraz kolej na dzieci Cindy Crawford.  Kaia oraz Presley Gerber wspólnie pojawili się razem w najnowszej kampanii Calvina Kleina!

Dzieci jednej z najsłynniejszej modelki lat 90. Cindy Crawford modowe geny bez wątpienia odziedziczyły silne po swojej mamie. W zeszłym roku we dwoje odnosili wielkie sukcesy, w szczególności Kaia, która była wszechobecna na tygodniach mody. Rok 2018 zaczynają udziałem w kampanii #MyCalvins, w której wcześniej wzięli również udział  A$AP Mob oraz Solange Knowles, wszyscy sfotografowani przez Willy’ego Vanderperre’a. Hasło do ich zdjęcia to „Our Family”. Nie dziwi więc, że wybór padł na Kaia’e oraz Presley’a, którzy często dzielą się swoimi wspólnymi, rodzinnymi zdjęciami na Instagramie. Nam pozostaje pozazdrościć genów oraz wzajemnego wsparcia, a także jesteśmy pewni, że top modelkę rozpiera matczyna duma!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności