Alchemia według Alessandro Michele, czyli pokaz Gucci jesień-zima 2017

„Staram się grać według własnych zasad, a nie tych dyktowanych przez świat mody”, powiedział po zakończeniu wczorajszego pokazu dyrektor kreatywny Gucci, Alessandro Michele. I nie sposób się z nim nie zgodzić. Projektant ma w głębokim poważaniu opinię osób, które oczekiwałyby od każdej jego kolekcji zmiany o 180 stopni. Zamiast tego, bierze na warsztat znane już ze swej twórczości tematy, płynnie miesza ze sobą modę damską i męską oraz miksuje sprzeczne motywy i składniki niczym alchemik pogrążony w swoim przepełnionym kreatywnością laboratorium. Sam zresztą o sobie tak mówi.

Alchemia według Alessandro Michele, czyli pokaz Gucci jesień-zima 2017

Na ten pokaz jak zwykle czekała cała branża, a apetyty dodatkowo rozbudzały zaproszenia – płyty gramofonowe z piosenkami śpiewanymi przez Florence Welch i wierszami Jane Austen czytanymi przez… A$APA Rocky’ego. Jeśli jednak ktokolwiek spodziewał się po Alessandro Michele zmiany o 180 stopni i tego, że będzie chciał zaskoczyć publikę czymś totalnie nowym, musiał chyba wreszcie pogodzić się z tym, że raczej to nie nastąpi. Projektant kurczowo trzyma się wypracowanej na przestrzeni wszystkich swoich sezonów estetyki: eklektycznej, bogato zdobionej, w której babciny styl miesza się z japońskimi motywami, wizerunek gejszy z bohaterami filmów Wesa Andersona, a wzory zwierzęce z futurystycznym science-fiction. Michele sam zresztą mówi, że uprawia swego rodzaju alchemię – miesza odległe motywy i kompletnie niepasujące do siebie składniki tworząc z tego iście wybuchową (i jakże atrakcyjną dla oka) miksturę.

To nie jest kolekcja dla wszystkich. Żadna kolekcja Michele nie jest dla wszystkich, ale nie przeszkadza jej to bić rekordów sprzedaży, a klienci, wybierając z niej oczywiście pojedyncze elementy, a nie total-looki, przyczyniają się do tego, że jest obecna zarówno na wielkich galach, jak i ot tak, na ulicy. I mimo że w ostatecznym rozrachunku bliżej jej do haute couture, nadal jest jednak częścią ready-to-wear – tego samego, w ramach którego tworzy także Off-White, Kanye West czy Gosha Rubchinskiy. Wszystkie te marki kreują swoją własną definicję kreatywności, pożądania i ekskluzywności. Trzeba przyznać jednak, że kontrast, jaki rysuje się pomiędzy włoskim domem mody a tymi trzema młodymi graczami, jest ogromny i  skłania do naprawdę dużych refleksji na temat obecnego kształtu branży czy tworzonego w jej ramach dyskursu.

Można więc powiedzieć, że to, co widzieliśmy wczoraj na wybiegu, ta swoista mikstura, którą wyczarował w swoim laboratorium Alessandro Michele, była wariacją na temat wszystkiego, co wyszło spod jego ręki już wcześniej. Mieliśmy więc orientalizm, modę męską noszoną przez kobiety, lata 40., 70., 80., motywy kwiatowe i zwierzęce. Było też jednak trochę nowości – to pobrzmiewający znacznie głośniej niż we wcześniejszych kolekcjach motyw futurystyczny (modelki owinięte w srebrny, transparentny materiał przypominały „obcych”) i kolekcja męska po raz pierwszy pokazana na wybiegu wspólnie z propozycjami dla kobiet. Facet według Gucci nadal płynnie balansuje między tradycyjnym rozumieniem płci (niektórych modeli wyposażono nawet w różowe botki na obcasie), a oprócz mody vintage lubi także modernistyczne cięcia i dysproporcje.

Diabeł, jak zwykle u Michele, tkwił jednak w szczególe – fantastyczne dodatki, w których projektant się specjalizuje, renesansowe ornamenty, kwiatowe aplikacje, ogromne septum zdobiące nosy modelek – wszystkie one towarzyszyły i tak już bogatym w formę i kolorowym fasonom. Dlatego zapewne tak wielu dziennikarzy skrytykowało spektakularną, szklaną piramidę, w której przechadzali się modele uznając, że aby w pełni zobaczyć (i docenić) kolekcję trzeba było udać się na backstage. Jednak nawet bez względu na to małe potknięcie (jeśli można to oczywiście tak nazwać), włoskiemu projektantowi po raz kolejny udało się stworzyć nie tylko fantastyczny spektakl, dzięki któremu widzowie na 20 minut przenieśli się w inny wymiar, ale przede wszystkim kolekcję, która zachwyca wizualnie i której elementy wzbudzają chęć zakupu.  A nie oszukujmy się – ostatecznie zawsze chodzi przecież o pieniądze, także w modzie.

Przeczytaj także:

Hit sieci – t-shirt z logo Gucci!

Rzymskie wakacje w kampanii Gucci wiosna-lato 2017

 

ZobaczSchowaj komentarze

Alessandro Michele stworzy męską kolekcję dla znanej platformy sprzedażowej

Marka Gucci i Alessandro Michele to niezawodny zespół projektowy, który co sezon wypuszcza na rynek modę sprzedającą się jak świeże bułeczki, począwszy od t-shirtów i buty, aż po kurtki, sukienki i płaszcze. W zeszłym roku marka podjęła współpracę z Net-a-Porter nad limitowaną kolekcją kapsułową, a w tym roku zamierza powtórzyć ten sukces z jej specjalizującym się w modzie męskiej odpowiednikiem – Mr Porter. Premiera kolekcji już pod koniec maja.

Portal WWD zdradza, że kolekcja Michele dla Mr Porter będzie składała się z 43 elementów – zarówno ubrań, jak i dodatków. Zadebiutuje 18. maja, czyli dokładnie rok po kolekcji, którą Gucci stworzyło wraz z najbardziej popularną platformą sprzedającą high fashion, czyli Net-a-Porter. „Chcemy dać naszym klientom coś wyjątkowego i niespotykanego, a wiemy, że kochają modę z metką Gucci, jaką tworzy Alessandro” – wyjawił dyrektor zarządzający Mr Porter, Toby Bateman.

Gucci nie mogło zdobyć Akropolu, więc zrobi pokaz we Florencji

Lookbook Gucci pre-fall 2017

Obie strony zdradzają, że w kolekcji możemy spodziewać się butów, toreb, dżinsów, bluz, swetrów oraz okryć wierzchnich, które będzie chciał nosić zafascynowany modą uliczną chłopak, ale także dojrzały mężczyzna częściej kupujący ponadczasową klasykę. Kolory mają być zdecydowane, a wzory nowoczesne. Podobno jeden z nich ma być inspirowany XIX-wieczną sztuką ścienną, która już wcześniej była dyskretnie przemycana do regularnych kolekcji Gucci. Ubrania będą pokryte aplikacjami oraz naszywkami, a ich ceny mają wahać się od 140 do 3,5 tysiąca funtów.

Hot or not: ciężarna Beyoncé w płaszczu Gucci za prawie 100 tysięcy złotych!

Alessandro Michele z Jaredem Leto, czyli najwierniejszym klientem Gucci

Już z niecierpliwością czekamy na kampanię promocyjną, która ma być szczególnie skierowana do mediów cyfrowych. Sesja do niej wykonana zostanie na ulicach Londynu.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kosmetyki w kolorach złotej, polskiej jesieni!

AA

PODKŁAD LONG STAY COVER FOUNDATION
28,96 zł

Micheal Kors

Woda perfumowana Sexy Ruby
od 229 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Naturalne mydło
21 zł

Tom Ford

Olejek do ciała
359 zł

Bourjois

Rouge Velvet The lipstick
56,99 zł

Rimmel

Scandaleyes Reloaded
20,38 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.