A co gdyby światowe marki miały polskie nazwy?

Niektóre zagraniczne marki z uwagi, że ich nazwy są w języku angielskim, nie brzmią tak śmiesznie, jak wtedy, gdyby miały swoje polskie odpowiedniki. Czy wtedy Victoria’s Secret lub Supreme cieszyłyby się równie dużym uznaniem? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami i sprawdźcie w naszej galerii, czy rozpoznajecie wszystkie z marek, którym zrobiliśmy małego psikusa!

A co gdyby światowe marki miały polskie nazwy?
ZobaczSchowaj komentarze

Supreme zainspirowało się pracami Barbary Kruger?

Marka Supreme kojarzy się wam z białym napisem na czerwonym tle. A kojarzycie prace amerykańskiej artystki Barbary Kruger? Social media zauważyły pewne znaczące podobieństwa pomiędzy logo marki, a pracami artystki.

Barbara Kruger jest artystką pochodzącą z Stanów Zjednoczonych. Jej prace są zaangażowane w ważne problemy społeczne jak seksizm, mizoginia, manipulacja mediów. Te najpopularniejsze są przedstawiane zazwyczaj w formie obrazu z nadrukiem, stworzonym na zasadzie kontrastów kolorów. Artystka wykorzystuje biel, czerń oraz czerwień w swoich pracach, wraz z prostym przekazem wizualnym silnie oddziałują na odbiorcę.  Supreme jest amerykańską marką, która powstała w 1994 roku. Proste, streetwearowe ubrania z charakterystycznym czerwono-białym logo. Marka zaczynała tworząc rzeczy dla skaterów, zresztą ten charakter ubrań nadal jej towarzyszy. Każda kolekcja Supreme sprzedaje się na pniu a przed sklepami zazwyczaj widać długo kolejką, gdzie panuje podekscytowana atmosfera.

Supreme®/Sasquatchfabrix.

A post shared by Supreme (@supremenewyork) on

Nie ma co ukrywać, że logo marki widocznie inspiruję się pracami Kruger. Do pewnego czasu można powiedzieć, iż nikomu to nie przeszkadzało. Jednak kiedy w 2013 roku Supreme pozwała inną markę (Married to the Mob) za skopiowanie ich nazwy oraz umieszczeniu jej na swoich produktach. Barbara w tym momencie zainteresowała się tą sytuacją, przypominając marce o ich inspiracji jej pracami. Magazyn Complex poprosił artystkę o komentarz w tej sprawie. W odpowiedzi uzyskali pustego maila z dokumentem o wymownej nazwie ‘fools.doc’ o treści, którą widać w poniższym tweecie.

Nie ma co ukrywać, że logo marki widocznie inspiruję się pracami Kruger. Do pewnego czasu można powiedzieć, iż nikomu to nie przeszkadzało. Jednak kiedy w 2013 roku Supreme pozwała inną markę (Married to the Mob) za skopiowanie ich nazwy oraz umieszczeniu jej na swoich produktach. Barbara w tym momencie zainteresowała się tą sytuacją, przypominając marce o ich inspiracji jej pracami. Magazyn Complex poprosił artystkę o komentarz w tej sprawie. W odpowiedzi uzyskali pustego maila z dokumentem o wymownej nazwie ‘fools.doc’ o treści, którą widać w poniższym tweecie.

Nie myślcie, że to koniec całego zamieszania. Kruger pod koniec 2017 roku postanowiła wypuścić własny drop ubrań oraz akcesoriów na deskę w stylu, który moglibyśmy nazwać stylem Supreme. Na akcesoriach mogliśmy zobaczyć biału napis ‘Don’t be a jerk’ na czerwonym tle, oraz slogan Want it, But it, Forget it nawiązujący do współczesnego konsumpcjonizmu. Cała akcja była performancem artystki, co nie wykluczało zakupu ubrań. Sprawa na jakiś czas ucichła, zobaczymy jak rozwinie się dalej.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności