5 pytań do… OUTFIT FORMAT

Outfit Format to polska marka odzieżowa, która stawia na szlachetną prostotę oraz stroje na każdą okazję. Ponieważ ma spory apetyt na podbój rynków zagranicznych, będzie jednym z siedmiu projektantów, którzy w ramach HUSH Warsaw International pokażą swoje kolekcje na targach The Gallery w Düsseldorfie. W dzisiejszej odsłonie naszego cyklu „5 pytań do…” rozmawiamy więc o szerszej ekspansji marki oraz spełnianiu prawdziwych potrzeb klientów. Sprawdźcie!

Dlaczego marka Outfit Format  zdecydowała się pojechać wraz z HUSH Warsaw na targi The Gallery do Düsseldorfu?
Od kilku sezonów doskonale układa się nam współpraca z HUSH Warsaw w zakresie m.in. uczestnictwa w targach. Dziewczyny to profesjonalistki i świetne organizatorki. Uczestnictwo w branżowych targach międzynarodowych jest podstawowym elementem założeń biznesowych naszej marki, mamy już również  doświadczenia w tym obszarze. Wierzymy, że połączenie tych elementów może przynieść naszej marce nowe interesujące kontakty biznesowe w Dusseldorfie.

Czy marka postrzega Niemcy jako atrakcyjny rynek? A może stanowi on punkt wyjścia do planów o szerszej ekspansji zagranicznej?
I jedno i drugie. Ubrania marki mają bardzo dobry odbiór na rynku niemieckim. Wiemy to z targów B2B oraz B2C na jakie tam jeździmy od roku. Jesteśmy również obecni w kilku butikach multibrandowych w Berlinie i Kolonii. Rynki docelowe, na które kierujemy uwagę to oprócz Niemiec Skandynawia, Szwajcaria, Austria, Francja i Wyspy Brytyjskie. W dalszych planach Hiszpania i Portugalia.

Tak jak pozostałe marki, które zaprezentują swoją ofertę podczas targów, OF pokaże kolekcję na przyszłą wiosnę i lato. Czego możemy się po niej spodziewać?
Jak zawsze w kolekcji pojawia się czerń i biel, będą tez kontrasty i tu mamy na myśli nie tylko kolorystykę kolekcji. Romantyczny i kobiecy detal spotka się z geometrycznymi i nowoczesnymi formami. Także w obrębie i tej kolekcji będzie można stworzyć wiele ciekawych zestawów na rożne okazje.

W jakich kilku słowach można opisać odbiorcę marki i jego styl?
Odbiorca naszej marki to kobieta, która nie chce wyglądać na „przestrojoną” lub „przebraną”, chce komunikować własny, bezpretensjonalny styl. Jednocześnie ma świadomość obowiązujących trendów, ceni unikalny detal oraz wysoką jakość.

Stawiacie przede wszystkim na efektowny minimalizm i pewną kapsułowość garderoby budowanej na ubraniach z metką OF. Dlaczego akurat taki kierunek? Podejście to wynika z czystego pragmatyzmu, czy może kryje się za nim inna idea?
Tutaj również obie tezy są prawdziwe. Kierujemy uwagę na prostotę oraz spójność elementów kolekcji, które faktycznie można łatwo zestawiać między sobą oraz z innymi ubraniami. Na bazie doświadczeń własnych oraz innych kobiet uważamy, że to kluczowe aby efektywnie i jednocześnie efektownie zarządzać własnym wizerunkiem. Tak aby przy każdej okazji świetnie wyglądać nie inwestując w to mnóstwa czasu i pieniędzy. Idea naszej marki kryjąca się za tym podejściem, wyraża się w haśle minimalizmu „mniej znaczy więcej”. Pamiętamy jednak zawsze, że „prostota to przeciwieństwo łatwizny”. Tym ideom hołduje nasza marka w swojej codziennej pracy.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Jagoda Bartczak: wybieram projektowanie mody zamiast tabeli Excela

Jest tegoroczną zwyciężczynią 10. edycji Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk. Jej awangardowa propozycja wzbudziła zainteresowanie licznie zgromadzonych mediów oraz przedstawicieli samego SHOWstudio. My przyglądaliśmy się projektom Jagody Bartczak od niespełna roku i jesteśmy pewni, że poradzi sobie zarówno z bardzo komercyjnymi oraz artystycznymi wyzwaniami.

Pierwsze studia jakie skończyła nie były związane z modą, jest bowiem absolwentką finansów i rachunkowości i miała zostać księgową. Jednak chęć sprawdzenia się w artystycznych projektach popchnęła ją w kierunku nauki rysunku i szycia, a staż w poznańskiej szkole Fashion School, jeszcze bardziej zmotywował ją do bycia projektantką mody. Zbiegło się to w czasie z obroną dyplomu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, który uzyskała 4 lata temu.

„Stwierdziłam, że liczby i Excel nie daje mi tyle radości. Potrzebowałam zmiany” – zdradziła nam Jagoda. Z tego powodu rozpoczęła naukę w MSKPU w Warszawie oraz współpracę z projektantką Orushką, która znana jest z bardzo kobiecych i zmysłowych projektów. Dzięki temu doświadczeniu miała okazję spróbować szycia, krojenia oraz nauki organizacji marki odzieżowej. MSKPU, dało jej, natomiast, możliwość spotkania Michała Szulca, Mariusza Przybylskiego, Weroniki Pietras (główna projektantka marki Simple – przyp. autora) oraz Edyty Filipowicz (główna projektantka Laurelle, kiedyś pracowała dla Valentino – przyp. autora). Oprócz uczestnictwa w regularnych zajęciach dla studentów, Jagoda wykorzystała ten czas na pracę przy sesjach zdjęciowych oraz backstage’ach największych polskich pokazów mody.

Kolaż z projektami powstałymi na potrzeby 8. edycji konkursu FDA

Kolejnym krokiem był udział w konkursach takich jak Fashion Designer Awards oraz OFF Fashion w Kielcach, gdzie dała się poznać, jako projektantka łącząca artystyczne inspiracje z komercyjnym zrozumieniem rynku. W tym roku wygrała 10. edycję Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk. Intensywne dwa tygodnie warsztatów prowadzonych przez Marca Fasta, okazały się wyjątkową okazją do pokazania swojej wizji zdekonstruowanych sylwetek pokrytych autorskimi kolażami.

„Myślę, że konkursy dla młodych projektantów to najbardziej wartościowe doświadczenie i jedyna tego rodzaju okazja do pokazania swoich prac szerszej publiczności. Gdyby nie one, być może nikt nigdy nie dowiedziałby się, że Jagoda Bartczak projektuje” – żartuje projektantka. „Art & Fashion Forum było niesamowitą przygodą. „Spotkanie 50. niesamowitych osobowości w jednym miejscu dało mi energię i zapał do działania na kolejny rok. Mimo braku snu i szybkiego tempa pracy zyskałam przekonanie, ze jestem na odpowiedniej drodze rozwoju” – powiedziała nam Jagoda. W wyniku tej burzy kreatywności powstał projekt, który Jagoda nazwała przemyślanym bałaganem, pełnym absurdów oraz zaskakujących elementów. Dzięki mentorowi, uświadomiła sobie, co tak naprawdę chce w przyszłości projektować oraz jaką projektantką chce być.

Jagoda podczas pracy nad projektem finałowym 10. edycji AFF

„Mam też wiele wspomnień związanych z 8. edycją FDA, ponieważ podczas dzięki tej inicjatywie, po raz pierwszy zobaczyłam swoje prace na profesjonalnym wybiegu” – dodała. Podkreśla także, że prace konkursowe są zawsze pewnego rodzaju momentem przełomowym, ponieważ dają poczucie spełnienia i możliwość poznania innych projektantów. Co więcej, często dodają wiary w siebie lub… stanowią element zaskoczenia nawet samego siebie.

Jagoda interesuję się wszystkim, co można uznać za inne i nietypowe. U innych marek ceni różnego rodzaju połączenia rzeczywistości z abstrakcją, sztuki i form użytecznych form, a także dekonstrukcji i przerysowania. Bardzo chętnie opowiada o swoich inspiracjach. Na bieżąco śledzi poczynania marek, takich jak: Vetements, Hood by Air, Balenciaga, Moschino, Maison Margiela oraz Yōji Yamamoto. Uwielbia sztukę w każdej postaci, ale przede wszystkim nowoczesną. W każdym nowym miejscu stara się zobaczyć interesujące muzea oraz wystawy. Obserwuje także, co dzieje się w świecie designu przemysłowego, fotografii, filmu oraz architektury. To właśnie z tych dziedzin czerpie najwięcej inspiracji. Ostatnio ciekawi ja kultura japońska oraz historia rodziny Beksińskich. Uważa, że kopalnia wiedzy jest także muzyka oraz teledyski, szczególnie te FKA Twigs, Beyonce oraz M.I.A.

Kolaż inspiracyjny powstały podczas burzy mózgów w czasie 10.edycji AFF

Obecnie pracuje jako młodszy projektant w LPP S.A. Uważa, że obecnie najważniejsza jest dla niej edukacja oraz doskonalenie warsztatu. Chciałaby odbyć staż w zagranicznej firmie lub wystartować w konkursie o większym zasięgu, ale jednocześnie zdobywać doświadczenie w kraju. Marzy o własnej marce damskich toreb. My trzymamy kciuki za spełnienie tych planów  oraz kolejne artystyczne pomysły Jagody, o których będziemy donosić z przyjemnością.

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.