17 lat minęło… czyli jubileuszowa prezentacja kolekcji Paprocki & Brzozowski

Duet projektantów dość przezornie postanowił z pompą uczcić 17. urodziny swojej marki, a nie 18., jak zapewne spodziewałaby się większość. Nie było w tym jednak ani przypadku, ani chwilowego kaprysu, a wiara w magiczną moc siódemki, która jak się okazuje, jest bardzo bliska projektantom. Otoczeni najbliższymi przyjaciółmi, muzami, ulubionymi modelkami i pięknymi wnętrzami warszawskiej Zachęty, Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zabrali nas wczoraj w niezwykle atrakcyjną dla oka i emocjonalną podróż, w której oprawa i detale były równie ważne co zaprezentowana najnowsza, jubileuszowa kolekcja.

17 lat minęło… czyli jubileuszowa prezentacja kolekcji Paprocki & Brzozowski

Uwierzcie nam, że naprawdę ciężko było „trzymać język za zębami”, gdy kilka tygodni temu duet Paprocki & Brzozowski zaprosił nas za kulisy swojej jubileuszowej sesji. Sesji, w której wzięły udział najbliżej związane z projektantami gwiazdy (m.in. Maffashion, Kinga Rusin. Kasia Sokołowska, Ola Kowal, Natasza Urbańska i Jessica Mercedes) i której finalne efekty mogliśmy podziwiać wczoraj, gdy zawisły na ścianach niezmiennie pięknej i inspirującej warszawskiej Zachęty. Trzeba przyznać, że mogący pochwalić się już 17 latami obecności na rynku duet doskonale wie nie tylko jak tworzyć modę, przyjaźnić się z gwiazdami nie przekraczając przy tym cienkiej granicy celebryctwa i świętować z przytupem, ale także budować pełne tajemnicy i oczekiwania napięcie. To ostatnie towarzyszyło bowiem zapewne każdemu, kto wiedział o „sekretnym projekcie”,  jaki Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski szykują na swoje zawodowe urodziny.

Piękne fotografie, z których każda idealnie oddawała temperament swojej bohaterki, ale też tak charakterystyczną dla duetu eteryczność, baśniowość i lekkość projektów była jedynie częścią atrakcji, jakie dla swoich gości przygotowali wczoraj jubilaci. Apogeum wydarzenia stanowiła bowiem niezwykła, żywa prezentacja jubileuszowych projektów prezentowana w trzech, zgoła odmiennych klimatem i atmosferą sekwencjach, których reżyserią zajęła się niezrównana Kasia Sokołowska.

Wśród pokazanych w Zachęcie propozycji nie mogło zabraknąć oczywiście zwiewnych, eterycznych i utrzymanych w odcieniach bieli i beżu kreacji, które w połączeniu z tajemniczą choreografią i lekkimi podmuchami powietrza stwarzały naprawdę ciekawy dla oka efekt. Goście mieli także okazję podziwiać nieco bardziej nasycone kolorystycznie i pokryte florystycznymi motywami propozycje, które, podobnie jak zrobiła to w ostatnim sezonie Sarah Burton z domu mody McQueen, zestawiono z nieco bardziej mrocznymi fryzurami bazującymi na wilgotnych kosmykach sprawiających wrażenie przyklejonych do twarzy. Trzecia i ostatnia grupa modelek zaprezentowała wyjątkowo nasycone zdobieniami i urzekające detalami projekty, wśród których znalazła się zarówno pięknie skrojona, klasyczna czarna suknia z dekoltem typu „woda” umieszczonym na plecach, ale także pełna misternych koronek i prześwitów biała kreacja czy, i to jest nasz typ, czarna marynarka z ramionami mocno podkreślonymi srebrnymi aplikacjami.

Większość z was zapewne zgodzi się, że 17 to dość ciekawy wiek – jedni kurczowo trzymają się wtedy beztroskiego, nastoletniego okresu, inni, kierowani perspektywą nieubłaganej dorosłości, coraz śmielej i łatwiej podejmują świadome decyzje, stają się bardziej odpowiedzialni i pragmatyczni. A może to tylko liczba? W końcu dla młodego pokolenia Paprocki i Brzozowski mogą być „starymi wyjadaczami”, od których można się naprawdę sporo nauczyć w kwestii kierowania autorską, modową marką, z drugiej widać jednak, że obaj nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i na pewno jeszcze nie raz nas zaskoczą swoich fanów. Kolejnych siedemnastu i jeszcze więcej, Panowie!

 

 

Paprocki & Brzozowski

ZobaczSchowaj komentarze

Włoski temperament w polskim wydaniu: Dawid Woliński dla Martini

Luksus, elegancja, kunszt wykonania: te słowa najlepiej opisują projekty Dawida Wolińskiego, który wczoraj świętował jubileusz swojej pracy w branży mody. Wyjątkową rocznicę uświetnił pokaz najnowszej kolekcji, ale to nie jedyna atrakcja, która czekała na zaproszonych gości. Wśród zachwycających kreacji pojawiły się bowiem projekty dedykowane mecenasowi pokazu, czyli marce Martini. Uchylimy rąbka tajemnicy: było naprawdę ogniście.

Najnowsza kolekcja Dawida, o której możecie przeczytać tutaj, to jak zwykle kunszt form, tkaniny najlepszej jakości oraz zachwycające konstrukcje. Jednak tym razem znalazło się również miejsce dla włoskich akcentów w postaci trzech kreacji zrealizowanych specjalnie dla Martini. A co ich połączyło? Kolor czerwony, który najczęściej kojarzy nam się z wielkim temperamentem oraz zmysłowością. W tym przypadku to chyba kombinacja idealna.

Kreacje, które pojawiły się na wybiegu to modowa ilustracja tożsamości Martini jako marki z ponad 150-letnią tradycją. Czerwone suknie na wybiegu miały symbolizować pasję oraz radość życia, które są tak charakterystyczne dla śródziemnomorskiego stylu bycia, a z drugiej strony wciąż były utrzymane w charakterystycznym stylu Dawida. Na wybiegu mogliśmy więc zobaczyć klasykę w nieoczywistym wydaniu. Woliński postawił na połączenie prostej spódnicy z bardziej ekstrawagancką górą, w której zastosował także długie peleryny, szerokie ramiona z kwiecistą ornamentyką oraz intrygujące dekolty, dzięki którym goście, chociaż byli w Polsce, mogli poczuć powiew włoskiego „carpe diem”.

Współpraca zrealizowana pomiędzy Martini a polskim projektantem to pierwszy tego typu projekt, a więc niewątpliwie jest to wielkie wyróżnienie. Brawo Dawid!

Przeczytajcie także

Najlepiej i najgorzej ubrani na pokazie Dawida Wolińskiego

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2017: na niebiesko

TOPSHOP BOUTIQUE

KOSZULA
OK. 350 ZŁ

TOPSHOP

SWETER
OK. 2000 ZŁ

TOPSHOP

SUKIENKA
OK. 250 ZŁ

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 400 zł

ISABEL MARANT

BUTY
OK. 1600 ZŁ

H&M

SPODNIE
199,90 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.