Virgil Abloh nowym dyrektorem kreatywny męskiej linii Louis Vuittona

Założyciel marki Off-White został dyrektorem artystycznym męskiej linii francuskiego domu mody. I tym samym zastąpił Kima Johnsa, który pożegnał się w styczniu tego roku z marką. To epokowa zmiana, bo za starami staje czarnoskóry projektant. Z wykształcenia architekt i inżynier, z zamiłowania DJ. Co czeka markę? Na pewno szereg zmian.

Louis Vuitton od poniedziałku ma nowego dyrektora artystycznego męskiej linii. Został nim 38 – letni, czarnoskóry architekt, przyjaciel Kenyego Westa, król mediów społecznościowych, ale także DJ (który ostatnio zagrał już tak dużo koncertów w Art Basel w Miami, że sam „stracił rachubę”) i założyciel streetwearowej marka Off-White – Vergil Abloh. Choć z wykształcenia jest inżynierem i nie ukończył prestiżowych szkoły projektowania ubioru (nie licząc stażu w Fendi) tak jak jego poprzednik Kim Jones, to i tak udowodnił, wszystkim, którzy w niego nie wierzyli, że można zrobić karierę i osiągnąć spektakularny sukces. 

Abloh jest nie tylko pierwszym amerykańskim dyrektorem kreatywnym Louisa Vuittona, ale jednym z trzech czarnoskórych projektantów, których luksusowy koncern LVMH postawił za sterami swoich największych marek. Pierwszym był Ozwald Boateng, który kierował męską odsłoną Givenchy od 2003 do 2007, kolejny to Oliver Rousteing – dyrektor kreatywny Balmain, a trzecim jest Virgil Abloh. Ten rok będzie należał do czarnoskórego projektanta. Jeszcze za nim został dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louisa Vuittona, został nominowany do prestiżowej nagrody CFDA, w dwóch kategoriach dla projektanta mody damskiej i męskiej. 

Abloh jest jednym z tych twórców, którzy postanowili sprostać oczekiwaniom młodego pokolenia, ale też tym, który sprawił, że streetwear stał się luksusowy i supermodny. Udowodnił to powołując w  2013 roku brand – Off-White, który niemal od razu stał się jednym z najbardziej pożądanych. Ubrania i dodatki z logo marki nie tylko trafiły do Colette czy Barneys, ale chętnie pokazywały się w nich gwiazdy m.in: Jay-Z, Beyoncé i Rihanna. Abloh wielokrotnie podkreślał, że jest częścią nowej fali, czyli pomimo, że sam ma 38 lat, myśli jak jego młodzi klienci.  Identyfikacja z młodymi pokoleniem, jak sam często powtarza,  jest jednym z jego głównych priorytetów: „Zawsze staram się udowodnić mojej 17-letniej jaźni, że mogę robić rzeczy, o których myślałem, że nie są możliwe”. W sposób niezwykle umiejętny obserwuje zmieny zachodzące w kulturze młodych i potrafi to przekuć w sukces finansowy. Takie działania nie mogły zostać niezauważone przez wielki koncern mody, jakim jest LVMH.

Teraz Abloh planuje przenieść się z całą rodzinę do Paryża, ograniczyć występy jako Dj, ale nadal zamierza kontynuować współpracę z Kanye Westem (z którym przyjaźni się i współpracuje), a także rozwijać markę Off-White. 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kim Jones odchodzi z Louis Vuitton!

Pierwszy miesiąc 2018 roku jeszcze nie dobiegł końca, a już czas na kolejne zmiany w wielkich domach modowych. Po odejściu Christophera Baileya z Burberry i Phoebe Philo z Celine, które zostały ogłoszone w 2017 roku, teraz przyszła pora na Kima Jonesa, wieloletniego projektanta kolekcji męskich dla Louis Vuitton, który postanowił pożegnać się z marką.

Jones był związany z domem mody Louis Vuitton od 2011 roku, projektując kolekcje męskie. Jednak jak podaje portal WWD, dzisiejszy pokaz męskiej kolekcji, który odbędzie się w Paryżu będzie ostatnim w karierze Kim Jonesa dla francuskiej marki. Projektant w ostatnich latach wielokrotnie udowodnił, że moda męska nie tylko nie musi być nudna, ale podobnie jak damska, może przekraczać pewne granice. Tak było w przypadku głośnej współpracy ze streetwearową marką Supreme, na punkcie której oszalały fashionistki i celebryci.

Niestety, wciąż nie wiemy kto zastąpi Jonesa w roli głównego projektanta, ale już krążą pewne spekulacje, gdzie sam projektant mógłby się wybrać. Chociaż dotychczas był on kojarzony przede wszystkim z modą męską, być może zdecyduje się spróbować swoich sił w projektowaniu dla kobiet, a portal Dazed stawia na Burberry. Nie ukrywamy, że jesteśmy bardzo ciekawi co dalej na ścieżce kariery Kima Jonesa.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.