Sztuka wyjeżdża z muzeum, czyli nowy projekt The Truck Art!
Sztukę możemy oglądać nie tylko wyłącznie w muzeum czy galerii. Znajdziemy ją na budynkach, chodnikach czy billboardach teraz także na ciężarówkach! Truck Art Project to projekt, który ma na celu propagowanie sztuki oraz młodych artystów. Niecodzienny pomysł na propagowanie sztuki i happeningu, powstał w Hiszpanii. Inicjatorem był przedsiębiorca, kolekcjoner sztuki i właściciela galerii Jaime Colsa. Celem Truck Art Project jest pomalowanie 100 ciężarówek udekorowanych przez jednych z najbardziej znanych artystów na świecie, które będą tworzyć “wędrowną galerię”. Na drodze możemy spotkać już 23 wyjątkowe ciężarówki pomalowane przez takich artystów jak: Okuda San Miguel, Marina Vargas, Aryz, Spok i inni. Ten wyjątkowy projekt możecie śledzić na Instagramie.

Krótka historia o tym, jak sushi stało się sztuką
Kochacie sushi? Jesteśmy pewni, że tak! Jak się okazuje, w tej miłości zdecydowanie nie jesteśmy sami. Poznajcie artystę, który połączył świat sushi oraz mody w jedno!
W Mediolanie wiele rzeczy wydaje się lepsze niż w Polsce: jest cieplej, odbywa się tam jeden ze światowych tygodni mody, włoskie jedzenie zachwyca, ale czy komuś gorące Włochy kojarzą się sztuką sushi? Yujia Hu bo on i jego sztuka są bohaterem tego tekstu, tworzy małe dzieła sztuki przy pomocy składników na to niezwykłe danie.
Wszystko zaczęło się od miłości do koszykówki i Michaela Jordana, a także chęci promowania rodzinnej restauracji “Sakana Sushi”. Pierwszym ‚shoeshi’ jak sam nazywa swoje prace był but Air Jordan 1. Kiedy okazało się, że twórczość artysty zaczęła przyciągać sporą liczbę odbiorców, zaczął tworzyć więcej.
Jego sushi art przyniósł mu ponad 30 tysięcy obserwatorów na Instagramie, którzy pokochali tworzone przez niego wizerunki raperów takich jak chociażby Eminem, ale i osobowości ze świata mody: Andy Warhol, Riccardo Tisci (który wstawił swój portret na oficjalny profil) a także buty Gucci czy szpilki Jimmy Choo.
Hu nadal jest jednal wierny swojej początkowej inspiracji do butów oraz graczy koszykówki. Na jego profilu zobaczymy w dalszym ciągu shoeshini tworzone na podstawie najbardziej pożądanych i popularnych butów, których w streetwearze nie brakuje.
Nie wiemy jak wy, ale my zgłodnieliśmy i na pewno wybierzemy sushi jako danie dnia.